EDUKACJA BIM 2020 NATSPEC Raport

 

[1]
Fragmenty aktualizacji 2020 corocznego raportu NASTEPC Edukacja BIM - Globalny Raport o aktuallizacji 2020 r. [2]:

W styczniu 2014 roku NATSPEC opublikował pierwszą wersję raportu podsumowującego stan edukacji BIM w kilku krajach i regionach na całym świecie. Raport był aktualizowany i wznawiany każdego roku, przy czym raport ten jest wersją 7.0 tego, co nie jest coroczną aktualizacją pierwotnego raportu. kraje i regiony uwzględnione w poprzednich wersjach raportu mają możliwość zaktualizowania swoich sekcji, aby odzwierciedlić ich obecny stan edukacji BIM. 


Od tego czasu raport był aktualizowany i wznawiany każdego roku, przy czym niniejszy raport jest wersją 7.0 tego, co obecnie jest coroczną aktualizacją pierwotnego raportu. oryginalny raport. Ta siódma edycja raportu zawiera informacje dla 18 krajów / regionów. Na początku 2020 roku NATSPEC ponownie skontaktował się z respondentami, którzy przyczynili się do powstania poprzednich wersji raportu, oferując im możliwość aktualizacji swoich informacji. Nawet po pandemii COVID-19 na wszystkich, NATSPEC z przyjemnością informuje, że odpowiedzią na tegoroczną aktualizację była pandemia COVID-19. jak dotąd najlepsze, z 17 krajami / regionami, które dostarczyły aktualizację. W przypadku braku odpowiedzi od poprzedniego współpracownika założono, że status edukacji BIM w ich kraju lub regionie pozostał niezmieniony. Ten raport ponownie podsumowuje otrzymane odpowiedzi. Podobnie jak w poprzednich wersjach, niniejszy raport opiera się wyłącznie na udzielonych odpowiedziach; nie jest próbą pełnego zbadania i udokumentowania stanu edukacji / świadomości BIM w każdym kraju / regionie.

AUSTRALIA - W Australii są 43 uniwersytety. Spośród nich 23 instytucje twierdzą, że stosują BIM w swoich programach. Edukacja BIM w tych instytucjach obejmuje szeroki wachlarz kursów i szkół / wydziałów. Obejmuje to Wydział Nauki, Inżynierii i Środowiska Budowlanego w Deakin; Szkoła Środowiska Zbudowanego przy QUT; Szkoła Środowisk Naturalnych i Budowlanych na UniSA; oraz Katedra Inżynierii Lądowej i Budowlanej na Swinburne University of Technology. Edukacja BIM wykracza jednak poza sektor szkolnictwa wyższego i została rozszerzona na instytucje kształcenia i szkolenia zawodowego. Najważniejszym z nich jest TAFE. Wiele szkół wyższych TAFE (technicznych) prowadzi kursy, w których BIM jest włączony do programu nauczania, a także krótkie kursy związane z BIM. Na przykład w Australii Zachodniej North Metropolitan TAFE prowadzi krótki 3-dniowy kurs zatytułowany „Wprowadzenie do BIM”. Programy te koncentrują się głównie na korzystaniu z pakietów oprogramowania BIM. Temat zarządzania BIM lub procedur pracy w środowisku współpracy nie jest generalnie poruszany. Obecnie większość australijskich uniwersytetów prowadzących kursy związane z AEC ma BIM w swoich kursach, w formie zapewniania przedmiotów specyficznych dla BIM lub w ramach inne przedmioty w ich programach nauczania. Tempo integracji BIM pokazuje ogromny postęp. Co najmniej 86% ma BIM jako główną treść samodzielnych przedmiotów. 78% szkół wyższych AEC włączyło BIM do treści przedmiotów, które tradycyjnie nie są związane z BIM. Idealną integrację BIM z kursem, a mianowicie posiadanie samodzielnych jednostek BIM wraz z integracją z innymi przedmiotami, twierdzi mniej niż połowa nauczycieli BIM. Pod względem doświadczenia w edukacji BIM, edukacja BIM w Australii przypomina młode doświadczenie szkoleniowe. Około 40% instytucji rozpoczęło edukację w zakresie BIM 3-6 lat temu; 40% zaczęło się zaledwie 1-3 lata temu; tylko 10% miało ponad 6-letnie doświadczenie w edukacji BIM; a 10% rozpoczęło swoje programy mniej niż rok temu.

KANADA - Liczba szkół wyższych i uniwersytetów oferujących programy BIM w ciągu ostatnich kilku lat wzrosła w Kanadzie, zarówno na poziomie licencjackim, jak i magisterskim, na wydziałach inżynierii i architektury, oprócz licznych kursów BIM oferowanych przez działy kształcenia ustawicznego na wielu Prywatne inicjatywy oferują również szkolenia online i bezpośrednie na różne tematy, od współpracy, przez plany realizacji, po konkretne zagadnienia związane z BIM. Kilka stowarzyszeń budowlanych również uruchomiło własne programy szkoleniowe, koncentrując się na ich perspektywie. Celem Komitetu Edukacyjnego buildingSMARTCanada (bSC) i Canada BIM Council (CanBIM) jest wspieranie i wspomaganie rozwoju inicjatyw edukacyjnych BIM w Kanadzie, aby zapewnić, że spójny i odpowiedni krajobraz edukacyjno-szkoleniowy BIM odpowiada realiom stale rozwijającej się branży, spotyka się z nimi i jest do nich odpowiedni. W ramach skoncentrowanych wysiłków na rzecz wzbogacenia kanadyjskiego ekosystemu BIM, w 2014 r. Uruchomiono CanBIM Professional Certification Program, którego celem jest zrozumienie umiejętności i wiedzy związanych z BIM, a także kompetencji i zdolności zawodowych w branży AECOO. odniesienia i analizy porównawczej do celów edukacyjnych i szkoleniowych. Ten program zapoczątkował powstanie programu certyfikacji CanBIM Foundations, który poprzez ustalenie kursu i wyników programu pomaga instytucjom edukacyjnym w dostosowywaniu programu nauczania do potrzeb i oczekiwań branży. Do tej pory program certyfikacji CanBIM Foundations certyfikował ponad 30 krajowych i międzynarodowych kursów lub programów związanych z BIM. Kolejnym celem Komitetu Edukacyjnego bSC / CanBIM jest zapewnienie krajowego i międzynarodowego punktu odniesienia dla szkoleń openBIM.

CHILE - Edukacja BIM rozwijała się na wszystkich poziomach akademickich w Chile. Na studiach podyplomowych w 2019 i na początku 2020 roku CORFO (Agencja Rozwoju Gospodarczego Ministerstwa Gospodarki) przyznała 647 stypendiów na cztery różne szkolenia BIM w ramach Kapitału Ludzkiego. Program stypendialny. Kursy te koncentrują się w szczególności na BIM do przeglądu, modelowania, projektowania i budowy systemów MEP. Treść kursu jest powiązana z macierzą ról opublikowaną przez Planbim w 2017 r. Dzięki temu łączna liczba stypendiów związanych z BIM przyznanych przez CORFO wynosi łącznie Postęp jest również kontynuowany na poziomie uniwersyteckim, gdzie 90% uczelni, które mają stopnie naukowe związane z AEC, obecnie uczy BIM. Oznacza to, że 87% ze 108 programów istniejących w 2019 r. Zawiera treści BIM w swoich obowiązkowych kursach. Na poziomie szkolnym w 2019 r. Przeprowadzono pierwszy e + bimpilot. Inicjatywa, prowadzona przez Planbim i Ministerstwo Edukacji - przy wsparciu 17 stowarzyszeń zawodowych, firm prywatnych i instytucji akademickich - polega na włączeniu BIM do programów nauczania technikum. W styczniu 2019 roku przeszkolono 24 nauczycieli i uczniów z sześciu techników. przez profesorów z Duoc - instytucji szkolnictwa wyższego - oraz firmy Comgrap - dostawcy oprogramowania. Nauczyciele ci włączyli następnie treści BIM, których nauczyli się do swoich programów nauczania w roku akademickim 2019. Dzięki temu BIM zostało nauczonych ponad 160 studentów. Projekt pilotażowy zakończył się w grudniu 2019 r. Fazą stażu. Planbim zdołał zebrać staże dla 34 z tych studentów w renomowanych firmach architektonicznych, inżynieryjnych i budowlanych (takich jak inżynieria C&D i Badia y Soffia Architects, które były częścią pierwotnej grupy zadaniowej, która wspierała projekt). praktyczne zastosowanie BIM w rzeczywistych projektach. Ponad 20% studentów otrzymało oferty kontynuacji pracy w tych firmach. To duży sukces projektu, ponieważ jego ostatecznym celem jest zwiększenie szans na zatrudnienie techników - którzy wielokrotnie rezygnują z kontynuowania studiów - i wskazuje również, że istnieje duże zainteresowanie ze strony firm zatrudnianiem techników posiadających wiedzę BIM . Biorąc pod uwagę zaangażowanie wygenerowane przez pierwszą wersję e + bim, w 2020 roku inicjatywa została rozszerzona na 47 szkół w czterech różnych regionach kraju. Dzięki temu edukacja BIM dotrze w tym roku do 1250 uczniów. Celem jest, aby w przyszłości wszystkie specjalizacje związane z rysunkiem lub budownictwem w technikach były objęte BIM. (...) Mibim W październiku 2019 roku została uruchomiona macierz wdrożeń BIM, czyli Mibim. Został opracowany we współpracy z przedstawicielami sektora publicznego, prywatnego i akademickiego. Mibim to platforma zaprojektowana, aby pomóc organizacjom w obiektywnej ocenie ich aktualnego stanu wdrażania BIM. Matryca jest zorganizowana według trzech faz wykorzystania BIM w organizacji: Planowanie, Wdrażanie i Utrzymanie. Działania zawarte w tych fazach są podzielone na cztery filary: strategię, ludzi, procesy i technologię. Wybierając procent postępu w odniesieniu do różnych działań składających się na matrycę, platforma oblicza ogólny poziom dojrzałości organizacji oraz poziom dojrzałości związany z każdym filarem i każdą fazą. Wynikający z tego poziom dojrzałości towarzyszy raport wskazujący na bieżące działania organizacji i zalecenia dotyczące niezbędnych działań wdrożeniowych w przypadku konieczności podniesienia obecnego poziomu dojrzałości. Do marca 2020 r., Pięć miesięcy po uruchomieniu, do oceny w platformie zgłosiło się 177 firm, m.in. a także 28 instytucji publicznych i 17 uniwersytetów z Chile i nie tylko.

CHINY - W sierpniu 2016 r. Ministerstwo Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast i Wsi Chińskiej Republiki Ludowej (MOHURD) opublikowało Zarys rozwoju informatyzacji w budownictwie na lata 2016–2020. Proponuje "skupienie się na wprowadzaniu BIM i innych specjalistów w dziedzinie technologii informatycznych, kultywowanie interdyscyplinarnych talentów biegłych w informatyce i wiedzy zawodowej, wzmocnienie szkoleń w zakresie zastosowań technologii informatycznych, a tym samym zwiększenie możliwości informatyzacji wszystkich pracowników". Szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat przedsiębiorstwa w Chinach będą miały łączne zapotrzebowanie na 1,3 miliona pracowników BIM. Uniwersytety, stowarzyszenia, sojusze przemysłowe, przedsiębiorstwa i instytucje szkoleniowe w Chinach zapewniają różne rodzaje działań edukacyjnych i szkoleniowych. Obecnie Uniwersytet Tsinghua, Uniwersytet Jiao Tong w Szanghaju, Uniwersytet Tongji, Uniwersytet Zhejiang, Uniwersytet Nauki i Technologii Huazhong, Uniwersytet Chongqing oraz inne uczelnie i uniwersytety oferują kursy BIM na kierunku zarządzanie inżynierskie. Należą do nich historia rozwoju, zastosowanie technologii i aplikacja do projektowania. BIM został również połączony z niektórymi tradycyjnymi kursami, takimi jak ocena projektów, rysunki techniczne, projektowanie wspomagane komputerowo itp. Ponadto, w celu promowania BIM prowadzone są niektóre działania z połączenia szkoły i przedsiębiorstwa oraz Stowarzyszenia Produkcji, Nauki i Badań. szkolenie techników i aplikacje techniczne, takie jak: -konkurs na projekt aplikacji opartej na technologii BIM, konkurs umiejętności oraz konkurs na wystawę przypadków. -Seminarium technologii BIM, spotkanie szkoleniowe, analiza przypadków. -Seminarium na temat integracji BIM z Internetem rzeczy (IoT) , GIS, sztuczna inteligencja (AI) i inne pojawiające się technologie. - Projekt badawczy BIM, standardy / wytyczne, rozwój oprogramowania itp. Jak dotąd szkolenie z zakresu oprogramowania BIM Autodesk Revit, Bentley MicroStation, TeklaStructures, Graphisoft ArchiCAD, itp.

REPUBLIKA CZESKA - W Czechach odbywa się wiele edukacji i szkoleń BIM w ramach seminariów, warsztatów i prezentacji BIM prowadzonych przez CAS (czeska agencja normalizacyjna), CzBIM (czeska Rada BIM), uniwersytety, dostawców oprogramowania, firmy, izby techniczne itp. W listopadzie 2019 CAS opublikował raport BIMEDUreport, który opisuje stan nauczania na czeskich uczelniach publicznych. Skoncentrowano się na 5 głównych czeskich uniwersytetach, na których naucza się AEC. Wiodące czeskie uczelnie techniczne wprowadzały BIM do swoich programów nauczania przez kilka lat. Robiono to głównie jako samodzielne przedmioty lub jako innowacje w stosunku do zwykłych przedmiotów. Treść przedmiotów różniłaby się w zależności od gałęzi studiów, zarówno na poziomie licencjackim, jak i magisterskim. Istnieje wysiłek, aby znaleźć interakcje między przedmiotami i połączyć je ze sobą, oprócz istniejących indywidualnych przedmiotów skoncentrowanych na oprogramowaniu 3D CAD lub innych przedmiotów specjalnych. Jednak ta realizacja wzajemnych powiązań między przedmiotami lub dziedzinami (do współpracy) jest również jedną z największych przeszkód we wdrażaniu BIM w nauczaniu. Nie ma obecnie gałęzi studiów, która bezpośrednio koncentrowała się na BIM. Inne przeszkody to na przykład: brak standaryzacji BIM w Czechach (nadal trwa), niewystarczające kwalifikacje nauczycieli, brak materiałów do nauki i modeli o odpowiedniej jakości, brak pieniędzy. BIM jest nadal częścią projektów badawczo-rozwojowych na regularnie. Uniwersytety również bardziej łączą się ze specjalistami zarówno w dziedzinie badań, jak i edukacji. BIM jest również wdrażany w szkołach średnich (zwłaszcza w technikach), głównie w przedmiotach opartych na 3D CAD. W 2019 r. Nastąpiła również znacząca zmiana w zakresie aktualizacji Ramowych Programów Edukacyjnych (RVP). W ich ramach przygotowano propozycje aktualizacji RVP, tak aby szkoły ponadgimnazjalne o charakterze budowlanym mogły dostosować BIM do swoich szkolnych programów edukacyjnych od roku szkolnego 2021/2022. (....) Zarówno inwestorzy publiczni, jak i prywatni rozpoczęli projekty pilotażowe, aby wypróbować BIM. Wzrasta współpraca między znaczącymi czeskimi organizacjami w zakresie projektów pilotażowych zarówno w zakresie infrastruktury, jak i budynków. Niektórzy z dużych wykonawców prowadzą własne projekty pilotażowe. Ministerstwo Przemysłu i Handlu Czech zaleciło format IFC do przesyłania informacji podczas całego cyklu życia budynku w kwietniu 2019 roku. i wypróbuj BIM ”, wykonuj projekty w oprogramowaniu 3D CAD i dodawaj przydatne informacje, współpracuj, wypróbuj otwarty format, taki jak IFC. Jest to jednak proces powolny i wiele osób nadal trochę boi się BIM lub po prostu czeka, a główne przyczyny to trudność i koszty związane z przejściem na inne oprogramowanie i procesy, konieczność przejścia przez powiązaną edukację / szkolenie oraz brak najlepszych praktyk i czeskich standardów BIM.

FINLANDIA - Uniwersytety, uniwersytety nauk stosowanych (UAS) oraz instytuty kształcenia zawodowego zapewniają swoim studentom edukację BIM. Wszyscy obecni studenci budownictwa i architektury uczą się BIM w pewnym stopniu zawartym na ich kursach zawodowych, a niektóre UAS zapewniają również cały tytuł licencjata w edukacji architektonicznej, w której kluczowe obszary to modelowanie (BIM) i wykorzystanie modeli: wizualizacja, renowacja, konserwacja budynków, myślenie o cyklu życia i efektywność energetyczna. Różne kursy są również zintegrowane z różnymi programami AEC, np. BIM w produkcji budowlanej; BIM dla inżynierii strukturalnej; Narzędzia symulacyjne dla usług budowlanych, BIM w projektach budownictwa mieszkaniowego (integracja BIM holistycznie z procesem budowlanym) W wielu regionach Finlandii niektóre UAS wprowadziły BIM dla firm, klientów sektora publicznego i urzędników w projektach badawczo-rozwojowych, edukacyjnych i szkoleniowych. Projekty te były finansowane przez UE, rząd i sektor prywatny. W ramach tych projektów opracowano nowe metody kształcenia i szkolenia w zakresie BIM dla różnych grup, takich jak projektanci, klienci, wykonawcy, właściciele domów, pozwolenia na budowę i bezpieczeństwo przeciwpożarowe, a także innych urzędników. Niektóre uczelnie zawodowe prowadzą kształcenie ustawiczne związane z BIM, np. Wykorzystanie CAD-BIM do HVAC na placach budowy. Nowy program studiów dla asystentów projektantów został zaktualizowany o BIM włączający w każdym module studiów (wdrażanie rozpoczęto w sierpniu 2018 r.) (...) -COBIM, wspólne krajowe wymagania BIM, zostały opublikowane w marcu 2012 r. I są obecnie powszechnie stosowane. Ukończono również tłumaczenia wymagań na język angielski, niemiecki, estoński i hiszpański, a także opublikowano cztery Aneksy dla właścicieli budynków. Aktualizowanie wytycznych COBIM jest obecnie w toku. (...) BIM jest obecnie w codziennym użyciu w Finlandii. Duże firmy, takie jak Skanska, NCC, YIT, SRV i inne, wykorzystują BIM do 100% własnej produkcji. Ponadto regularnie organizowane są sesje BIM (szkolenia) związane z określonymi zastosowaniami w zależności od zawodu i czynności. Klienci z sektora publicznego korzystają z BIM w niektórych swoich projektach. W Finlandii BIM zawsze oznacza stosowanie otwartych standardów: IFC dla budynków i LandXML dla infrastruktury. Edukacja i szkolenie BIM zostało przeprowadzone dla nauczycieli edukacji zawodowej i zainteresowanych nauczycieli UAS jako projekt promujący integrację edukacji BIM na Wszystkie poziomy edukacji ze środków Ministerstwa Edukacji.

FRANCJA - Krajowe władze edukacyjne we Francji przewidziały reformę absolwentów kierunków technicznych w 2011 r., Wprowadzając obowiązek BIM w dziedzinie architektury i budownictwa. Coraz więcej liceów technicznych i zawodowych postuluje wykorzystanie BIM w realizacji projektów, dzięki czemu studenci podczas praktyk wnoszą do firm własne umiejętności cyfrowe, a jednocześnie poznają wiedzę biznesową. (...) Od 2015 roku rząd francuski uruchomił krajowy program PTNB, a następnie program BIM 2022, mający na celu promowanie stosowania BIM na całym terytorium, skierowany do MŚP z branży budowlanej. W ten sposób opracowano i uznano strategię normalizacyjną przez grupę zadaniową UE-BIM jako dźwignię do przyjęcia BIM w zamówieniach publicznych Kolejnym działaniem PTNB było utworzenie referencji umiejętności BIM dla firm zarządzających projektami, i budownictwa MŚP. Oczywiście profesjonalista musi przede wszystkim pozostać technikiem ze znajomością procesów współpracy oraz wykorzystania BIM jako narzędzia (a nie ostateczności).(...) Uogólnianie BIM dla wszystkich podmiotów, we wszystkich typach projektów, zarówno publicznych, jak i prywatnych, trwa nieprzerwanie od 2014 r. W ten sposób w 2019 r. BIM osiągnął poziom 66% ogólnego przyjęcia we Francji. Mówiąc dokładniej, na przykład 42% agencji architektonicznych wdraża praktyki BIM w 2020 roku.

HONGKONG - Rada Przemysłu Budowlanego (CIC) nadal rozwija się jako centrum doskonałości w zakresie BIM, formułując strategie transformacji rynku i promując międzydyscyplinarną współpracę i szersze zastosowanie BIM. CIC rozszerzyło spektrum szkoleń BIM w Centrum Innowacji i Rozwoju BIM. Oprócz podstawowego modelowania BIM, zaawansowanego modelowania i zarządzania danymi, CIC oferuje dodatkowe kursy dzienne i nocne, obejmujące modelowanie BIM dla inżynierii lądowej, rozwój obiektów BIM i Zarządzanie BIM w obszarach zarządzania informacją na różnych etapach projektów budowlanych. Aby sprostać strategicznym celom i rozwojowi CIC, utworzono Hong Kong Institute of Construction (HKIC), który od stycznia 2019 r. Odpowiada za kursy związane z BIM. CIC przerobił bezpłatne i otwarte seminarium i warsztaty BIM do wersji 2.0 oraz zapewnił bardziej kompleksowe treści w celu poszerzenia wiedzy i zrozumienia praktyków branżowych na temat technologii BIM i procesu transformacji. CIC organizuje również rozmowy BIM, zapraszając lokalnych ekspertów BIM do dzielenia się swoimi udanymi wdrożeniami BIM w rzeczywistych projektach. Portal BIM i kanał YouTube CIC Aby wspierać współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie opracowywania kursów dydaktycznych BIM oraz wprowadzić wiedzę BIM do szkolnictwa wyższego, CIC podpisało Memoranda of Understanding (MoU) z dziewięcioma lokalnymi instytucjami szkolnictwa wyższego, w tym z Uniwersytetem Hongkong, Uniwersytet Nauki i Technologii w Hongkongu , Hong Kong Polytechnic University, City University of Hong Kong, Chu Hai College of Higher Education, The Chinese University of Hong Kong, The Hong Kong Design Institute (HKDI), Hong Kong Institute of Vocational Education (IVE) oraz Technological and Higher Education Institute Hongkongu (THEi). (...) W sierpniu 2019 r. CIC opublikował dwa nowe standardy BIM, a mianowicie BIM Standards for Mechanical Electrical and Plumbing oraz BIM Standards for Underground Utilities, w celu opracowania i ustanowienia standardów BIM dla określonych zastosowań i dyscyplin BIM . W grudniu 2019 roku opublikowaliśmy CIC BIM Standards for Przygotowanie przedkładania planów statutowych, aby zapewnić ogólne wytyczne do odniesienia, a także w grudniu 2019 roku CIC zorganizowało Międzynarodową Konferencję BIM jako jedno z najważniejszych wydarzeń Construction Innovation Expo (CIExpo) 2019.

JAPONIA - W mapie drogowej przygotowanej dla rządowych strategii rozwoju na 2019 r. BIM w budownictwie prywatnym będzie promowany do 2025 r., A cel jest taki sam jak i-Construction, czyli poprawa produktywności o 20%. Okrągły Stół Promocyjny BIM został utworzony w ramach MLIT, Pionu Przewodnictwa Budowlanego Biur Mieszkaniowych w kwietniu 2019 r. Podczas Okrągłego Stołu Promocji BIM utworzono 5 grup roboczych zajmujących się następującymi tematami: -WG1. Ustanowienie standardowego przepływu pracy BIM. -WG2. Rozwój biblioteki obiektów. -WG3. Obsługa BIM do potwierdzania budowy. -WG4. Badanie obmiaru i kod klasyfikacji budynku dla BIM.-WG5. Opracowanie wspólnego środowiska danych (CDE) Jako pierwszy owoc Okrągłego Stołu Promocyjnego BIM została uruchomiona pierwsza edycja standardowego przepływu pracy BIM.

HOLANDIA - BIM jest nauczany na wszystkich trzech holenderskich uczelniach technicznych zarówno na poziomie licencjata, jak i magistra. Wszystkie 14 uniwersytetów nauk stosowanych z wydziałem środowiska zbudowanego jest zorganizowanych w sieci edukacyjnej BIM przez krajową Radę Digitalizacji Budynków (BDR). Sieć ma na celu wymianę i rozwój metod edukacyjnych, doświadczeń i materiałów dydaktycznych. W praktyce uniwersytety członkowskie mają tendencję do trzymania się własnego podejścia. Holandia ma ponad 40 instytucji zajmujących się kształceniem zawodowym na poziomie średnim (ROC). Wzrasta również wykorzystanie BIM przez te instytucje. Jest wielu komercyjnych dostawców szkoleń podyplomowych, często powiązanych z firmami programistycznymi. Często uważa się, że ich szkolenie jest bardziej aktualne niż kursy prowadzone w ramach edukacji formalnej. Generalnie zauważa się, że istnieje obfitość edukacji i szkoleń na poziomie opanowania określonych narzędzi (oprogramowania). Jest znacznie mniej kursów skupiających się na rolach, takich jak modelarz, planista pracy czy koordynator BIM. Brakuje też zasadniczych podejść, które stawiają proces budowy w centrum i jak cyfryzacja zmienia ten proces. (...) BDR jest następcą dawnej Rady Informacji o Budynku (BIR) i ma na celu opracowanie strategicznej polityki BIM w branży budowlanej i budowlanej. W 2019 roku powstał DigiDealGO jako inicjatywa mająca na celu przyspieszenie cyfryzacji środowiska zbudowanego. Jednym z jego głównych celów jest wspieranie rozwoju cyfrowych ram dla środowiska zbudowanego (DSGO). Sieć edukacyjna BIM BDR została utworzona w 2013 roku, aby podnieść świadomość BIM wśród wykładowców. W 2017 roku sieć zaprezentowała swoją pierwszą wersję minimalnego poziomu BIM dla absolwentów wiedzy BIM wszystkich 14 uczelni stosowanych. Sieć edukacyjna BIM zorganizowała swoją pierwszą coroczną konferencję edukacyjną BIM w 2017 r. Konferencja ta została z powodzeniem powtórzona w 2018 i 2019 r.

NOWA ZELANDIA - BIMinNZ zapewnia kilka zasobów szkoleniowych, w tym broszurę z seminariami BIM101-An Insight i przewodnik po korzyściach z BIM Productivity, aby pomóc przemysłowi „argument za wykorzystaniem BIM z prawdziwymi przykładami korzyści ekonomicznych, jakie może on przynieść”. NZ Institute of Quantity Surveyors współpracował ze swoją australijską organizacją w celu opracowania aBIM Best Practice Guideline ”- przewodnika dla rzeczoznawców ilościowych, menedżerów kosztów lub kosztorysantów, którzy chcą zaangażować się w projekt wykorzystujący BIM ” (...) trzecią wersję podręcznika NZ BIM. Celem podręcznika BIM w Nowej Zelandii jest promowanie stosowania BIM i wynikających z niego korzyści oraz tworzenie, utrzymywanie i eksploatacja wysokiej jakości aktywów budowlanych w Nowej Zelandii. Opracowany we współpracy z przemysłem na każdym etapie, Podręcznik jest przeznaczony dla sektora budowlanego w Nowej Zelandii, ale opiera się na najlepszych praktykach BIM z całego świata. Podręcznik śledzi normalny postęp projektu, od założenia projektu do eksploatacji, i dokumentuje spójne podejście, używając wspólnego języka, do BIM w Nowej Zelandii.(...) Badanie BIM Benchmark przeprowadzono szósty rok z rzędu. Jest zgodny z branżową grupą kontrolną, złożoną z dużych i wpływowych organizacji w środowisku zbudowanym w Nowej Zelandii. Liczba projektów wykorzystujących BIM utrzymała się w tym roku na poziomie 59% po niewielkim wzroście w 2018 r. „BIM nadal nie jest status quo przy podejmowaniu projektów budowlanych. Musimy rozważyć koszty BIM w stosunku do korzyści płynących z posiadania danych powykonawczych w formie modelu. Czasami jest to trudne do uzasadnienia. ”Oczekuje się, że wykorzystanie BIM w projektach wzrośnie, ale dzieje się tak od kilku lat i wzrosty nie doprowadziły do faktycznej absorpcji.

NORWEGIA - Wszystkie uniwersytety budownictwa i inżynierii lądowej uwzględniają BIM na studiach. Uniwersytety takie jak NTNU i OsloMet prowadzą kursy BIM, w których standardy buildingSMART są formalną częścią programu nauczania. ) wspierać coroczne seminaria studenckie BIM z udziałem 250 + studentów. NTNU ustanowiło dwuletni program magisterski w zakresie niezależnych procesów budowlanych. Cztery kolegia uniwersyteckie w Norwegii oferują roczne programy w specjalizacji BIM. Rosnące zapotrzebowanie rynku na kompetencje BIM w branży budowlanej wymusza specjalistyczne kształcenie. bSN wspiera edukację BIM, aby uświadamiać znaczenie cyfryzacji dla branży budowlanej i infrastruktury. Każdego roku w BIM odbywa się około 50 prac licencjackich i magisterskich, w których członkowie bSN są partnerami branżowymi. Wszystkie prace licencjackie i magisterskie studenta są publikowane na stronie bSNweb. W 2014 r. BSN wydał program edukacyjny koncentrujący się na współpracy i pracy w wielobranżowym otwartym środowisku BIM. Program edukacyjny jest bezpłatny dla organizacji członkowskich bSN, a kilka prywatnych dostawców kursów opracowało kursy oparte na tym programie, który został użyty jako podstawa dla programu buildingSMART International (bSI) Professional Certification Program.

SINGAPUR - Istnieje 11 instytutów szkolnictwa wyższego (MPH) zapewniających programy w pełnym i niepełnym wymiarze godzin z programem nauczania BIM / VDC (Virtual Design & Construction) / IDD (Integrated Digital Delivery). Zewnętrzni dostawcy oprogramowania BIM również odegrali kluczową rolę w szkoleniach, zwłaszcza dla profesjonalistów. Do tej pory blisko 15 500 studentów i profesjonalistów zostało przeszkolonych w zakresie BIM / VDC / IDD. Instytut Edukacji Technicznej (uczelnia techniczna) włączył BIM, głównie w zakresie możliwości oprogramowania, do swoich programów kwalifikacji umiejętności w zakresie projektowania przestrzeni architektonicznej, cywilnej i strukturalnej projektowanie inżynieryjne i projektowanie systemów obiektowych. Cztery z pięciu politechnik zapewniają moduły BIM w trzech kierunkach dyscyplin i poza nimi, na przykład w programach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Pięć z sześciu uniwersytetów oferuje moduły BIM na studiach licencjackich i magisterskich. Nanyang Technological University i National University of Singapore również uruchomiły Centra Doskonałości w BIM, aby skoncentrować się na rozwijaniu możliwości badawczo-rozwojowych BIM. BCA Academy, dział edukacyjny i badawczy Urzędu Budowlanego, przejmuje inicjatywę, wykraczając poza BIM i wirtualne projektowanie i konstrukcję. metodologie w koncepcje zintegrowanego dostarczania cyfrowego dla swojego programu nauczania. Treści BIM / VDC / IDD są włączone do pełnoetatowych programów dyplomowych BCAA obejmujących wszystkie dyscypliny w całym łańcuchu wartości budownictwa, wspólne programy studiów między BCAA i uniwersytetami, takimi jak Singapore University of Social Sciences i University of Newcastle (Australia), a także Program studiów magisterskich współpracujący z University of Florida Obecnie BCAA oferuje cztery specjalistyczne dyplomy z BIM, VDC i Computational BIM (Building and Infrastructure) oraz sześć kursów certyfikacyjnych z zakresu BIM Modeling (for Architecture, Structural and MEP), Management, Planning for Owners Kierownicy obiektów i Koordynacja posłów. BCAA organizuje również seminaria, warsztaty i krótkie kursy na temat BIM / VDC / IDD, np. W obszarach BIM Quantity Take Off, BIM Scheduling and Process Management, Computational BIM, BIM for Building Lifecycle and Facility Management oraz Data Analytics. Ponad 13,100 studentów i profesjonalistów zostało przeszkolonych w ramach programów BCAA związanych z BIM / VDC / IDD. Program przywództwa DfMA i IDD: BCAA uruchomiło również Centrum Lean and Virtual Construction (CLVC) pod koniec 2015 r. Jako pierwszy tego rodzaju wciągający i eksperymentalny obiekt dla BIM, VDC i Lean Construction, aby zachęcić do MPH i firmom branżowym do wykorzystania Centrum do celów szkoleniowych i eksperymentalnych. Akademia Singapore Contractors Association Limited (SCAL) również przeszkoliła ponad 200 studentów z firm członkowskich w zakresie oprogramowania BIM. Singapurski Instytut Architektów prowadzi również programy angażujące ich członków w zarządzanie i wdrażanie BIM.

AFRYKA POŁUDNIOWA - BIM Academy Africa współpracowała z 16 uniwersytetami i szkołami wyższymi, oferując kilka różnych programów nauczania kursów BIM na poziomie uniwersyteckim. Zmiana programów nauczania na uniwersytetach w RPA (RSA) to napięta i czasochłonna czynność, a zatem wprowadzenie do głównego nurtu zajęć zajmie jeszcze wiele lat. Jednak niektóre uniwersytety wprowadziły BIM z perspektywy oprogramowania w postaci kursów REVIT lub ARCHICAD. Większość z nich to kursy samodzielne lub krótkie, całkowicie oddzielone od podstawy programowej uczelni. Wykładowcom i pracownikom uniwersytetu RSA na ogół brakuje wiedzy i znajomości BIM, więc zrozumienie niuansów i złożoności procesów BIM (znacznie mniej wykładów) jest wyzwaniem, a zatem temat jest pomijany lub całkowicie ignorowany. Sytuację dodatkowo pogarsza tradycyjna niechęć (lub wyraźna odmowa) do dzielenia się informacjami między wydziałami w przestrzeniach edukacyjnych AEC, co utrudnia rozwój wspólnych kursów. Jednak podnoszenie umiejętności w miejscu pracy wygląda lepiej. Pod koniec 2018 roku BIM Academy Africa (we współpracy z UKWhitefrog) ustanowiła pierwsze afrykańskie strategiczne wdrożenie BIM dla etiopskich ministerstw w ramach Ethiopian Construction Project Management Institute (ECPMI). BIM Academy Africa przeszkoliła również i uzyskała międzynarodową akredytację 478 specjalistów na różnych kursach BIM, jednocześnie zapewniając setkom studentów SA (Wits, TUT, UCT i DUT) dostęp online do NAVBIM.com (największego afrykańskiego portalu edukacyjnego dla edukacji BIM).(...) Pomimo braku jakiegokolwiek finansowania prywatnego lub publicznego, Instytut BIM opracował Krajowy Przewodnik BIM w RPA dla projektantów i operatorów, starając się dostosować się do międzynarodowych standardów. Wciąż toczy się walka z niektórymi dostawcami technologii, którzy chcą stworzyć monopol na rozwiązania BIM. Opublikowano nową lokalną książkę online BIM-It’s your move autorstwa Vaughana Harrisa. Książka nie ogranicza czytelników do aktualnego stanu BIM w Afryce. Zachęca profesjonalistów do ponownego odkrycia siebie i sektora, w którym pracują, poprzez uczciwą i wnikliwą rękę prowadzącą (a czasem kopnięcie) we właściwym kierunku.

SZWECJA - Kształcenie wiedzy związanej z BIM zmienia się obecnie z bardziej technicznego skupienia się na modelowaniu, transferze informacji i wizualizacji, do zadań związanych z zarządzaniem ze współpracą, zarządzaniem wymaganiami i strategiami organizacyjnymi z BIM. Na uniwersytetach praktyczna wiedza o BIM w oprogramowaniu i Generowanie informacji jest teraz bardziej zorganizowane w formie ćwiczeń samouczących się, z naciskiem na oparte na projektach wykorzystanie BIM w procesach budowlanych. Przykłady koordynacji BIM, płynnego przepływu informacji w systemach i symulacji scenariuszy multidyscyplinarnych są obecnie stosowane w edukacji uniwersyteckiej. Zaktualizowane mapowanie kursów BIM i kursów z zadaniami związanymi z BIM jest stabilne dla uniwersytetów z następującymi danymi: -8 programów magisterskich (300 HP) oferujących edukację BIM w Szwecji. -21 programów licencjackich (180 HP) oferujących edukację BIM w Szwecji. - 11 dwuletnich programów uniwersyteckich (120 HP) oferujących edukację BIM w Szwecji. Szwedzkie uniwersytety oferują 135 kursów z BIM w sumie 840 HP, czyli około 14 lat studiów.

SZWAJCARIA - Kilku partnerów zapewnia tę część w Szwajcarii: koncentrując się głównie na otwartym BIM, uniwersytety techniczne i uniwersytety nauk zaawansowanych oferują szeroką gamę kursów na poziomie licencjackim i podyplomowym. Uniwersytety w Zurychu i Lozannie rozwijają BIM, oferując programy CAS, DAS i MAS: -ETH Zurich (University of Science and Technology Zurich) dodatkowo prowadzi dwa laboratoria badawcze: BRG (Block Research Group) i National Center of Competence in Research (NCCR) Digital Fabrication. - Oprócz wyżej wymienionych programów EPFL (Ecole polytechnique fédérale de Lausanne / Szwajcarski Federalny Instytut Technologii) prowadzi badania nad platformą interoperacyjności między modelowaniem informacji o budynku a modelowaniem energii budynku, a także planem drogowym dla wdrożenie BIM w stanie Genewa, wyższe uczelnie oferują również studia licencjackie oraz kształcenie ustawiczne: - Program studiów Instytutu Budownictwa Cyfrowego na FHNW (University of Applied Sciences and Arts North-western Switzerland) ) koncentruje się na zmianach wywołanych cyfryzacją. Integracja VDC (Virtual Design and Construction) we wszystkich dyscyplinach budowlanych ma wyraźny priorytet. - W ZHAW (Zurich University of Applied Sciences) kształcenie ustawiczne koncentruje się na obszarze Facility Management i Life Cycle Costs, w tym BIM. - W tym roku Jesienią Program Certyfikacji buildingSMART po raz pierwszy będzie częścią studiów licencjackich. BFH (Berne University of Applied Sciences) oferuje również CAS w cyfrowym planowaniu, budowaniu i użytkowaniu. - O tej samej porze roku nowy kierunek studiów Digital Construction zacznie koncentrować się na technologii budowlanej i inżynierii strukturalnej na HSLU (Lucerne University nauk stosowanych i sztuki). Jest to jedyny program z zakresu budownictwa cyfrowego w Szwajcarii i unikalny w Europie ze względu na swoją interdyscyplinarną strukturę. W ramach kształcenia ustawicznego oferowane są kursy z symulacji z BIM oraz rozwijanie kompetencji w procesie zamawiania. - Program kształcenia ustawicznego w HES-SO Fribourg (Uniwersytet Nauk Stosowanych i Sztuki - Zachodnia Szwajcaria) obejmuje CAS w BIM Coordination. - HSR University of Applied Sciences Rapperswil dołącza do modułu BIM for Infrastructure i jest również dostawca programu certyfikacji buildingSMART Coraz częściej prywatne instytucje szkoleniowe przejmują główną rolę w dziedzinie szkoleń. Dostawcy oprogramowania naciskają głównie i nie jest zaskoczeniem, że zamknięta strona BIM. Natomiast program certyfikacji buildingSMART oferuje kursy wzmacniające openBIM. Dla profesjonalistów nieakademickich, którzy planują zaistnieć w obszarze BIM, oferowana jest coraz większa liczba szkoleń. Jednak szkolenia i kształcenie na bardziej podstawowym poziomie są nadal bardzo rzadkie.

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO - BIM AcademicForum (BAF - omówione później) opublikowało Osadzanie modelowania informacji o budynku (BIM) w nauczanym programie nauczania 2013 oraz Obecna pozycja i powiązane wyzwania edukacji BIM w szkolnictwie wyższym w Wielkiej Brytanii w 2015 r. Ten ostatni raport wskazał, że BIM staje się obecnie powszechny na różnych poziomach szkolnictwo wyższe, aczkolwiek ad hoc i bez konsekwencji. Głównie jest to spowodowane przez poszczególnych pracowników naukowych lub szkoły / wydziały, które są szczególnie zainteresowane obszarem BIM i uznają jego znaczenie w kształceniu profesjonalistów. W ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się wiele programów szczegółowych BIM na poziomie magisterskim. Wiele programów na poziomie BTEC specyficznych dla BIM również zaczęło się pojawiać. Oprócz dyscyplin związanych z architekturą i budownictwem istnieje ogólnie niski poziom zainteresowania włączaniem BIM do nauczania w dyscyplinach związanych ze środowiskiem zbudowanym. Dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu, w którym BIM jest w pełni osadzony w programach / modułach, architektura zachowuje znaczącą przewagę nad wszystkimi innymi dyscyplinami środowiska zbudowanego. BAF zorganizował swoją pierwszą międzynarodową konferencję na Glasgow Caledonian University w dniach 13-15 września 2016 r. Zgromadziła ona razem delegatów z branży i środowiska akademickiego w celu omówienia aspektów dotyczących edukacji i szkoleń, procesów i standardów, strategii i wdrażania, zarządzania wiedzą i wspomagania decyzji, dojrzałości i oceny BIM, przekazywania zasobów i zarządzania operacyjnego, technologii. Program obejmował również warsztaty mające na celu zbadanie możliwości utworzenia europejskiej sieci akademickiej BIM w celu zebrania europejskich krajowych forów akademickich BIM. Obecnie BAF koncentruje się na opracowaniu pierwszego raportu dotyczącego osadzania BIM w nauczanym programie nauczania, poprzez zgłębianie perspektyw dyscyplinarnych na poziomie licencjackim. BAF również dostosowuje swoje działania w celu wsparcia brytyjskiego sojuszu BIM, aw szczególności strumienia prac związanych z podnoszeniem kwalifikacji. W Wielkiej Brytanii, szkolnictwo średnie, dalsze (FE) i wyższe (HE) są zdecentralizowane, a w Szkocji podlegają one Zadania rządu. Według źródeł opublikowanych w 2018 r. W Szkocji działa 26 uczelni FE i 18 uczelni wyższych. Chociaż rząd szkocki działa jako agencja finansująca programy w zakresie środowiska zbudowanego dla szkolnictwa wyższego, akredytację zwykle podejmują organizacje zawodowe. (PBs) W ciągu ostatniego roku kilka PBs zajmujących się ochroną środowiska skupiało się na wspieraniu przejścia z PAS 1192 na pakiet standardów BIM ISO 19650. Scottish Qualifications Authority (SQA) jest wykonawczym pozafinansowym organem publicznym Rząd Szkocji odpowiedzialny za akredytację nagród edukacyjnych na poziomie szkoły średniej i FE. SQA działa jako jeden organ nadający w celu opracowywania, rozwijania i walidacji kwalifikacji oraz zapewniania jakości placówek edukacyjnych i szkoleniowych, które oferują nagrody SQA. SQA publikuje również ramy Scottish Credit and Qualifications (SCQF), które oferują ustrukturyzowaną i stopniową ścieżkę (poziomy 1-12) dla kształcenia i szkolenia, która obejmuje kwalifikacje na poziomie średnim i wyższym oraz odwzorowuje równoważności między kształceniem FE / HE i uczeniem się w miejscu pracy W ramach świadczenia FE aktualny zestaw nagród za środowisko zbudowane jest odświeżany. Zespół przeglądu technologii architektonicznych SQA jest w trakcie tworzenia poprawionych programów HNC i HND. Z bardzo pozytywnego punktu widzenia wydaje się, że w ramach imiennych nagród podniesiony zostanie profil działań interdyscyplinarnych. Jest prawdopodobne, że BIM Professional Development Award (PDA) będzie oferowana jako opcjonalna 30-punktowa jednostka. Finansowany przez BCTG Construct projekt badawczy prowadzony przez Glasgow College opublikował obecnie mieszane zasoby edukacyjne, aby pomóc szkockiemu sektorowi budowlanemu zlikwidować luki w umiejętnościach technicznych, oferując kierownikom budowy dostęp do zasobów edukacyjnych online, w tym do modułu wprowadzającego w BIM. Heriot Watt, Strathclyde, Glasgow Caledonian i University of West of Scotland nadal angażują się w BIM, albo poprzez przyznawanie imiennych nagród i / lub poprzez osadzanie BIM / digital w nauczaniu i badaniach licencjackich / podyplomowych. Rozwinęły się kieszenie wiedzy. Obejmuje to placówkę Glasgow School of Art Simulation and Visualization, która bada interfejsy między nauką, technologią przy użyciu zaawansowanej cyfrowej wizualizacji 3D i technologii interakcji. W ramach programu Scan-vs-BIMconcept Uniwersytetu Heriot Watt zbadano porównanie chmur punktów 3D przechwytujących rzeczywistość z modelami BIM, aby zaoferować możliwości ulepszenia realizacji projektów budowlanych, na przykład poprzez kontrolę jakości w procesach projektowania i budowy. Robert Gordon University Scott Sutherland School of Architektura i środowisko zbudowane nadal uczestniczą w interdyscyplinarnych projektach środowiska zbudowanego za pośrednictwem europejskich linków ERASMUS i sieci Międzynarodowego Kongresu Technologii Architektonicznych (ICAT). Współpraca rozwija się poprzez partnerstwa wiośrodki w Hiszpanii, Holandii, Niemczech i Danii. Zazwyczaj projekty licencjackie opracowują symulowane projekty BIM w środowiskach pracy zespołowej w ramach rzeczywistych protokołów, takich jak ISO 19650. Projekty te wykorzystują media cyfrowe, aby ułatwić opracowanie analitycznego podejścia do głębokiego uczenia się w obszarach fundamentalnych dla edukacji w środowisku zbudowanym; ocena miejsca, krótki rozwój Centrum Innowacji Construction Scotland (CSIC) jest jednym z ośmiu centrów innowacji kierowanych przez branżę i kierujących się popytem, ​​wspieranych przez Scottish Funding Council, Scottish Enterprise, Highlands & Islands Enterprise oraz 14 partnerów Scottish University.

STANY ZJEDNOCZONE - Istnieje 135 uniwersytetów, zarówno prywatnych, jak i publicznych, które są akredytowane przez National Architectural Accreditation Board (NCARB) do prowadzenia studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich w dziedzinie architektury. Institute of Technology to BIM in Constructionat Montana State University tylko po to, aby zidentyfikować kilka. Istnieją również uczelnie społecznościowe zbyt liczne, aby je wymienić, które zapewniają zajęcia z BIM z Revit, ale te zajęcia nie prowadzą do uzyskania akredytowanego stopnia z architektury, który jest wymagany w Wiele z tych uniwersytetów zapewnia programy badawcze dla zaawansowanych kandydatów na studia, koncentrujące się na szeregu tematów, w tym technologii projektowania w GeorgiaTech School of Architecture i Texas A&M University BIMSIM Lab, które koncentrują się na modelowaniu i symulacji informacji o budynku. Penn State University College of Engineering oferuje teraz nowy Kurs Specjalny, BIM i Planowanie Wykonania (AE 576). W literaturze czytamy: „Kurs jest dostępny dla wszystkich: studenci z Penn State zapisani na wszystkie kampusy, w tym World Campus, studenci zapisani na innych uniwersytety i osoby, które obecnie nie poszukują stopnia magistra lub certyfikatu, mogą zapisać się na studia ”. University of Washington prowadzi również nowe zajęcia z BIM. Tej wiosny uniwersytet oferuje, poprzez Departament Zarządzania Budową, Certyfikat BIM Kurs dla trzech jednostek zaliczeniowych. Community Colleges również zapewniają zajęcia, tak jak w Seminole State College of Florida, oferując 3-punktowy kurs modelowania 3D, w tym instrukcję Revit jako standardowy kurs letni, chociaż istnieje wiele innych zapewniających podobną edukację. American Institute of Architects (AIA) od lat wspiera organizację American Institute of Architecture Students (AIAS), która jest niezależną organizacją non-profit, w całości kierowaną przez studentów z całego kraju, której celem jest promowanie rozwoju architektury. edukacja w USA. Grupa zadaniowa AIAS ds. Uczenia się, projektowania i technologii zapewnia narzędzie online, które zapewnia obszerną listę pakietów oprogramowania, z którymi mogą spotkać się absolwenci w dziedzinie projektowania.Pakiety te są podzielone na następujące kategorie: rysowanie (CAD), animacja, rysunek ilustracyjny , Modelowanie cyfrowe, renderowanie, BIM, tworzenie diagramów i wideo. Każda kategoria zawiera linki do samouczków i instrukcji dla różnych platform. Stowarzyszenie Generalnych Wykonawców (AGC) jest sponsorem i zapewnia zorganizowany program dla osób zainteresowanych ścieżką zarządzania budową, uzyskując certyfikaty w obszarach zarządzania budową - BIM. „zwiększanie możliwości rozwoju zawodowego dla osób fizycznych i poprawianie wyników firm budowlanych i przemysłu”. Pierwszy moduł zatytułowany Modelowanie informacji o budynku obejmuje 32 godziny intensywnej nauki. Według ich strony internetowej „dwa krajowe referencje dotyczące modelowania informacji o budynkach i budownictwa odchudzonego. Osoby, które ukończyły cały Program Edukacyjny BIM lub Program Edukacji Lean Construction, kwalifikują się do przystąpienia do egzaminu w celu uzyskania Certyfikatu Zarządzania-Modelowania Informacji o Budynku (CM-BIM) lub Certyfikatu Zarządzania-Lean Construction (CM-Lean) ”

Jak informowaliśmy w poprzednich latach, z otrzymanych odpowiedzi jasno wynika, że ​​edukacja BIM oraz świadomość / rozpowszechnianie BIM wciąż znajdują się na różnych poziomach wdrażania na całym świecie. Większość krajów informuje, że edukacja BIM jest zapewniana studentom budownictwa architektonicznego (AEC) przez ich instytucje szkolnictwa wyższego i technicznego. Jak już wcześniej informowaliśmy, liczba oferowanych kursów nie zwiększa się znacząco z roku na rok, z wyjątkiem krajów takich jak Australia, Kanada, Chile i Finlandia. Może to wskazywać, że liczba kursów oferujących jakąś formę edukacji BIM może osiągać nasycenie w wielu krajach, jednak wiele krajów i regionów informuje, że zawartość takich kursów jest obecnie rozszerzana o bardziej wyrafinowane elementy BIM, takie jak BIM dla FM. , Kalkulacja kosztów, wymiana informacji openBIM, zarządzanie BIM itp. Sprzeciwiają się prostemu modelowaniu i używaniu określonego oprogramowania BIM. Instytucje szkolnictwa wyższego w większości krajów uwzględniają zorganizowaną edukację BIM w programie kursów AEC, zarówno na poziomie licencjackim, jak i podyplomowym. Australia, Chile, Chiny, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania i USA zgłaszają znaczną liczbę dostępnych kursów i przedmiotów. Wiele instytucji edukacji zawodowej zapewnia również edukację BIM pracownikom branży. Badania przeprowadzone w niektórych krajach wskazują, że nauczyciele muszą stawić czoła wielu wyzwaniom związanym z włączaniem BIM do programów nauczania, takich jak baza wiedzy / umiejętności nauczycieli, dostępne zasoby - zarówno finansowe, jak i fizyczne - oraz prosty opór przed zmianami przez instytucje edukacyjne i ich nauczycieli. Brak ustrukturyzowanych zajęć edukacyjnych BIM, spójnych we wszystkich instytucjach edukacyjnych, również został zgłoszony jako przeszkoda dla postępu w edukacji BIM. Wiele krajów omawiało również w tegorocznym raporcie wprowadzenie programu buildingSMART International Professional Certification oraz sposób jego wdrażania w ich krajach. Zauważono również, że wielu dostawców szkoleń szuka obecnie wymagań tego programu w celu opracowania zajęć dostosowanych do wymagań branży BIM. Inne schematy certyfikacji w celu potwierdzenia wiedzy specjalistów z branży BIM dotyczące BIM są nadal zgłaszane w krajach takich jak Australia, Kanada, Południe Afryka, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone poinformowały o istnieniu lub rozwoju takich programów w swoich krajach. Wydaje się, że świadomość BIM i wdrażanie BIM osiągnęły punkt nasycenia w wielu krajach, a dla wielu jest to zwykły biznes. Nie jest to jednak ściśle spójny trend globalny, ponieważ BIM jest szeroko stosowany w krajach takich jak Finlandia, Norwegia i Australia, a nawet wymagany przez rząd w niektórych krajach, takich jak Singapur i Wielka Brytania, podczas gdy nadal jest brany pod uwagę tylko w innych. , takich jak Republika Czeska i RPA. Ogólnie rzecz biorąc, edukacja BIM w każdym kraju i regionie jest dostatecznie uwzględniona w zakresie podstaw i praktycznych umiejętności technicznych związanych z korzystaniem z poszczególnych pakietów oprogramowania BIM. Wydaje się, że wyzwaniem w wielu krajach jest pójście dalej, pełne przygotowanie studentów do cyfrowego świata, w którym będą funkcjonować, i wyposażenie ich w umiejętności BIM, których w ich przemyśle będzie wymagać w przyszłości. Jednak, jak zaobserwowano w poprzednich latach, współpraca i partnerstwo między placówki edukacyjne i przemysł ulegają poprawie, co powinno ostatecznie doprowadzić do skoordynowanego rozwiązania zapewnianego szkolenia, odpowiadającego potrzebom przemysłu.

Źródła:
[1] pixabay.com
[2] EDUKACJA BIM - GLOBALNY RAPORT O AKTUALIZACJI 2020 R - NATSPEC // Construction Information ICIS International Construction Information Society WERSJA WYDANIA: V7.0 DATA WYDANIA: maj 2020 r. KOMPILATOR: Kevin Rooney (NATSPEC) WSPÓŁPRACOWNICY - www.icis.org - https://www.icis.org/wp-content/uploads/2020/06/BIM-Education-Global-2020-Update-Report-V7.0.pdf




Komentarze

Popularne posty